Zadavatelem výzkumu byla Asociace vydavatelských agentur APA (www.apa.co.uk) a Direct marekting asociace. Nezávislá agentura Millward Brown zkoumala pomocí interview vzorek tří set respondentů pro každý jednotlivý firemní titul, přičemž dvě stě respondentů dostalo firemní magazín předem a sto nikoli. Celkově agentura vyzpovídala za deset měsíců zhruba čtyři tisíce lidí a zjistila následující skutečnosti.
Předem tohoto článku chci upozornit, že na těchto stránkách najdete také snadné úpravy fotografií, různé efekty, retuše a jiné triky pro Adobe Photoshop a najdete je zde.
Pětadvacet minut není vůbec málo
Výzkum APA Adventage study potvrdil, že lidé čtou firemní magazín více než 25 minut (jeden titul, jedno číslo). Srovnejme to například s délkou třicetivteřinového spotu v televizi nebo s osmi sekundami, jež průměrně věnují billboardu. Čtvrtina zákazníků se k danému číslu magazínu vrací více než třikrát a skoro tři čtvrtiny si nechávají magazín více než týden. Přes 57 % čtenářů přečte více než polovinu firemního magazínu. Více informací na www.25minutes.co.uk.
Smýšlení zákazníků o firmě se zlepšilo
Na otázku, zda považují svého poskytovatele širokopásmového připojení, firmu Wanadoo, za lídra ve svém oboru, odpovědělo kladně o 12 % čtenářů jejího firemního magazínu více než nečtenářů. Na otázku, zda považují Londýnský dopravní podnik za moderní, odpovědělo ano o 22 % více čtenářů magazínu Tube než nečtenářů tohoto časopisu.
Výrobek podporovaný firemním magazínem se víc prodával
Čtenáři utrácejí v průměru o 8 % více při nákupu u vydavatele magazínu za jeho zboží, a dokonce o 21 % více v případě maloobchodu. Pokud jste majitelem maloobchodního řetězce vydávajícího firemní magazín s nákladem milion kusů, pak vám může takový magazín generovat zvýšení obratu o 1,65 milionu liber novými zákazníky a 495 000 liber zákazníky současnými.
Čtyři procenta čtenářů zareagují
Jestliže 100 000 vašich zákazníků dostane dnes ráno své vydání firemního magazínu, 4000 z nich si ještě ten večer koupí váš výrobek nebo službu. Díky prostoru, který firemní magazín poskytuje, můžete detailně prezentovat všechny benefity svého výrobku, což u televizního spotu nebo direct mailu nepřipadá v úvahu. V souladu se studií 44 % zákazníků reaguje na sdělení obsažené ve firemním magazínu, a 4 % z nich dokonce tentýž den. Ve srovnání s 3–10 % u direct mailu jde o velký úspěch.
Firemní magazín cílí na všechny věkové i sociální skupiny
Zákaznické magazíny jsou jednoduše nejpopulárnější formou přímé komunikace mezi všemi ostatními médii. Zákazníci je preferují více než direct marketing a telemarketing – jen 8 % označilo firemní magazín za obtěžující, na rozdíl od direct mailu (20 %) a telemarketingu (80 %). Díky své tradiční podobě je magazín přístupný všem věkovým skupinám (srovnejte s interentem), napříč vzděláním a sociálním statusem.
První firemní magazín připravil Martin Vymětal pro společnost Aral již v roce 1998.
Čechy vs. Británie
Podle Martina Vymětala, obchodního ředitele vydavatelství firemních magazínů Boomerang Publishing www.bpublishing.cz, jsou výsledky výzkumu agentury v zásadě přenositelné i na české čtenáře. „Neřekl bych, že se reakce čtenářů firemních magazínů v ČR a ve Velké Británii nějak výrazně liší. Rozdíl je spíše v podmínkách, za jakých vydavatelství pracují. V Británii si mohou dovolit vydávat magazín, jehož tým tvoří více než dvacet lidí, z převážné části editorů a grafiků. Z toho plyne, že jeden firemní titul může být tvořený až deseti agenturními editory. V Čechách spíš dělá jeden editor deset titulů.“
-PaGun-