Předem tohoto článku chci upozornit, že na těchto stránkách najdete také snadné úpravy fotografií, různé efekty, retuše a jiné triky pro Adobe Photoshop a najdete je zde.
Na dtpko.cz je jeden z nejčtenějších článků právě o Mailchimp. Pravda je, že v době vydání článku o Mailchimp, bylo pár věcí v rozhraní jinak, než je tomu dnes a právě z tohoto důvodu vám představíme novou, českou službu, která některé věci, které lidem na Mailchimpu vadí, vychytává.
Co nám obecně vadilo na Mailchimpu?
Některé matoucí věci po změně designu. Mailchimp začátkem roku předělal design svých stránek. V jejich očích to bylo samozřejmě směrem k lepšímu, ale po této změně, zamotali hlavu nejednomu uživateli v kterém editoru se vlastně nachází. Vše vzniklo tím, že Mailchimp má vlastně editory dva Campain editor a Template editor. Což způsobilo spoustu dotazů a otázek nejen k nám do redakce, ale i na diskusní fóra po internetu. Zorientovat se, co je co, mohlo odradit mnoho uživatelů. Přiznám se, že jsem se s touto změnou designu nezžil dodnes.
Ohledně plateb a supportu
Platby za služby u Mailchimp, respektive vystavení jakékoli faktury pro českou republiku s DPH nejde. Platební potvrzení od Mailchimpu je fajn, ale přeci jen účetně správně pro občana české republiky je vždy faktura. Což bohužel jinak, než provozovat službu u české firmy, asi vyřešit nelze. Druhá věc, která nás zarazila, jak Mailchimp staví zákazníka do pozice jeden z mnoha, který je moc nezajímá.
Nevím jak ostatní uživatelé, ale my jsme se párkrát setkali s určitým nezájmem supportu řešit náš problém. Pravidelné strhávání dolarů z účtu funguje bezvadně, ale na supportu jim sedí lehce arogantní robot, který nejdřív odpoví 3x tím typickým robotickým způsobem, než se vám začne věnovat “člověk”. Není vyjímkou dopisování třeba do tří hodin do noci a problém byl vyřešen až ve dvacátem mailu.
Hodně lidem nekompromisně odstavili účet
Nejvíc nepříjemná věc, která se nám stala, že den před odesláním newsletteru na 5000 kontaktů nám Mailchimp odstavil účet s odůvodněním spam stížností. A na support se skutečně nedovoláte. Nepomůže tvrzení, že posíláte rok na stejné kontakty, prostě blok a dokavaď nevymažete databázi a nerozešlete na všechny uživatele nové potvrzení o odebírání newsletteru, účet vám nezprovozní.
Stalo se tak patrně, po zpřísnění spam ochrany na seznam.cz, kde mailchimp vidí maily které spadnou do spamu, jako nahlášení (stížnost) na spam, což se dříve nestávalo. Jak zásadní tahle věc byla asi nemusím podrobněji rozepisovat.
Testujeme službu Ecomail a zatím to vypadá dobře
Služba Ecomail vznikla někdy v březnu tohoto roku. Podle informací které mám, za vznikem stojí pánové Jakub Stupka a Jan Tlapák. Ať už firmu založili z jakéhokoli důvodu, o problémech v mailchimpu věděli hodně a dost věcí které nám vadili u Mailchimp ve svém rozhraní nemají.
Nebudu tu dnes psát, jak skvělou českou firmu jsme našli a že u ní nikdy zásadní problémy nebudou. Na to si nechám přeci jen nějakej čas. Pro nás jsou zásadní tři věci. Support funguje bezvadně, jak po mailu, tak po telefonu. Ceny za rozesílání oproti mailchimpu jsou poloviční. Rozhraní a statistiky jsou velice přehledné. A za odeslání dostanete fakturu od české firmy. (zatím se systém dotváří, aby šlo o platnou fakturu, redakce). Nezbývá než ecomail vyzkoušet. Více na stránce ecomailu zde. A možná v příštím článku o ecomailu podrobněji.
Pro ukázku ceník u Ecomail
POČET KONTAKTŮ |
ZÁKLAD |
PROFI |
0 – 500 |
ZDARMA
max. 100 emailů / měsíc |
70 Kč* Neomezeně emailů |
501 – 2 000 |
150 Kč*
max. 6 000 emailů / měsíc |
300 Kč* Neomezeně emailů |
2 001 – 5 000 |
500 Kč
max. 15 000 emailů / měsíc |
650 Kč Neomezeně emailů |
5 001 – 10 000 |
750 Kč
max. 30 000 emailů / měsíc |
950 Kč Neomezeně emailů |
10 001 – 15 000 |
1 100 Kč
max. 45 000 emailů / měsíc |
1 400 Kč Neomezeně emailů |
15 001 – 25 000 |
1 500 Kč
max. 75 000 emailů / měsíc |
1 900 Kč Neomezeně emailů |
25 001 – 40 000 |
2 400 Kč
max. 120 000 emailů / měsíc |
3 000 Kč Neomezeně emailů |
až 2 000 000 + |
Výrazné individuální slevy při větších objemech! |
|
* Pouze při ročním předplatném Nejsme plátci DPH |
Tipy na další články:
Jak správně na email marketing
– PaGun –
1 Comment
[…] newsletteru včetně podrobných statistik. Zajímavý článek o Ecomailu, je například zde , nebo o Mailchimpu […]