Předem tohoto článku chci upozornit, že na těchto stránkách najdete také snadné úpravy fotografií, různé efekty, retuše a jiné triky pro Adobe Photoshop a najdete je zde.
V tomto postupu budete potřebovat už určitou znalost o tom, jak fungují masky vrstvy. Není to ale nic složítého, čeho byste se měli zaleknout. Pokud jste připraveni, tak jdeme na to… V první fázi si jenom pro ukázku zopakujeme jak vypadá zdrojový obrázek.
Poté následuje stejně jako v předchozím návodu rychlá retuš klonovacím razítkem. Odstranil jsem pár pupínků na čele, nose a něco pod spodním rtem. Zbytek jsem nechal tak jak je.
Poté jsem si tuto vrstvu zduplikoval a aplikoval jsem na ní Gaussovské rozostření o síle 10 px. Tato hodnota se mění v závislosti na velikosti obrázku, a podle citu. Každopádně musím docílit toho, že se mi barvy slijí a vytvoří jednotnou plochu bez viditelných skvrn.
Až do tohoto kroku to bylo v podstatě stejné jako v předchozím tutoriálu, ale teď už budeme dělat něco trošku jiného. Na tuto rozostřenou vrstvu aplikujete filtr. Tento filtr je standardně ve výbavě každého Photoshopu, jenom se maximálně liší jeho umístění. Nicméně předpokládám, že v dnešní době nikdo se starší verzí než je CS3 nebude pracovat, takže popíšu kde ho najdete a jak ho aplikujete.
Pro ty kdo mají EN verzi Photoshopu hledejte: “FILTER-FILTER GALLERY – TEXTURE – TEXTURIZER”, pro ty co mají CZ verzi je to: “FILTR – GALERIE FILTRŮ – TEXTURA – TEXTUROVÁNÍ”. Měli by jste se dostat do okna viz níže.
Tam je potřeba udělat pár změn a to konkrétně v našem případě: v políčku TEXTURE/TEXTURA změnit nabídku na SANDSTONE/PÍSKOVEC, dále prozkoumat fotku a zjistit odkud jde světlo a to nastavit v políčku LIGHT/SVĚTLO v našem případě jde z levé horní strany, takže nastavím TOP LEFT/VLEVO NAHORU. Tím zajistím to, že textura bude barevně odpovídat nasvícení fotografie. Ne vždy se to 100% povede vybrat, ale těch možností je tam opravdu dost na to, aby jste si vybrali co dané fotografii bude slušet nejvíce.
A v poslední fázi táhly SCALING a RELIEF / MĚŘÍTKO a RELIÉF nastavíme požadovanou velikost textury. S ohledem na to, aby to prostě fungovalo, takže volíme něco velmi podobného co je na reálné fotce (v našem případě například textura pod očima) a tak nějak mi vyšlo jako optimální nastavení viz níže (měřítko 50% a reliéf 2)
Když dáte aplikovat pomocí tlačítka OK, tak by vám mělo vzniknout něco podobného jako j ena obr. níže.
Detail textury
Následně vytvoříme k této vrstvě masku a začneme maskovat tuto vrstvu tam kde jí nechceme. Tzn. vlasy, ruce, oči, rty, pod nosem atd. Výsledek mojí masky je vidět zde:
V dalším kroku jsem pro zvýšení plasticity vzal tuto vrstvu, zduplikoval jí a dal jí násobit/multiply. Ve 100% režimu to bylo moc, takže jsem jí stáhnul na 30% a ještě jsem promazal samotnou masku, aby ten stín šel jenom tam, kde má být, tzn. aby nezasahoval na to horní levé světlo. Ukázka této vrstvy je zde:
No a to je vše. Výsledná fotografie je zde:
Finální detail tváře
Zde ještě přikládám seznam vrstev pro lepší pochopení a zdrojový TIF ve vrstvách, aby jste se mohli podívat na můj celkový postup.
V tomto mini dvoudílném seriálu jsme vám ukázali dva způsoby, jak si poradit s nedokonalostí v tváři modelky. Ať už zvolíte rychlejší způsob z prvního dílu, nebo detailnější a preciznější postup z dílu druhého budeme rádi, pokud vám tyto postupy pomohou.