Předem tohoto článku chci upozornit, že na těchto stránkách najdete také snadné úpravy fotografií, různé efekty, retuše a jiné triky pro Adobe Photoshop a najdete je zde.
Bohužel dost často tomuto “ideálu krásy” podlehne hodně žen, a spousty z nich se je schopna užírat pocitem, že někdo takhle doopravdy může vypadat ve skutečnosti. Kvůli této nereálné kráse “vyretušovanin” a jednomu trošku dražšímu programu, si dělají u sebe zcela zbytečně vrásky navíc.
Přitom tento “ideál krásy” může být jen celkem dobře odvedená retuš. Dnes už si vlastně ani nemůžeme být jisti, co je nafoceno bez dalších tzv. postprodukčních úprav. Odhalit fotografie, kde je pravý už jen fotoaparát jinak nic, je čím dál více složité. Není divu, vzhledem ke stále se zdokonalujícím programům a šikovnosti lidí, kteří s nimi pracují.
Reklamní svět bez těchto úprav zkrátka neexistuje, protože oku se “dokonalá krása” líbí tak, jako třeba syté barvy. Tyto techniky určitě z toho reklamního světa jen tak nezmizí.
I když se všemi řádky, které jsem dosud napsal souhlasím, neubráním se ve své DTP práci určité nereálno neustále vytvářet. Úvodní část článku jako moc dobrá reklama na retuše nevypadá, přesto si dovolím upozornit, že jsme publikovali na kanálu dtpko YouTube tutoriál s názvem “O dvacet let mladší vzhled” a jedná se o nekomentovaný tutoriál s podmanivou klavírní hudbou, který je typickou ukázkou “žehlírny” v Adobe Photoshop. Jen doufám, že nebude patřit do kategorie těch do očí bijících. Celkový čas retuše byl 38 minut a my ho nabízíme ve zrychleném videu s délkou 8:11 minut.
Kromě celkového výsledku, který posune fotografii, nebo spíše modelku o dvacet/třicet let zpátky v čase, má toto video i výukový charakter, jak podobné retuše dělat. Není to žádný postup, který bychom chtěli nějak “dogmatizovat”, způsobů je opravdu hodně a my jsme jich už také pár publikovali. Spíše k tomu přistupte jako k jednomu z dalších postupů.
Tolik vše k popisu dnešního tutoriálu a video můžete shlédnout zde, nebo pod tímto článkem.
1 Comment
Tahle retuš je opravdu povedená LIKE 😉