Předem tohoto článku chci upozornit, že na těchto stránkách najdete také snadné úpravy fotografií, různé efekty, retuše a jiné triky pro Adobe Photoshop a najdete je zde.
Světla a stíny jsou velmi důležitým prvkem ve fotografii a hlavně na nich závisí atmosféra celé fotografie. Metod, jak reálných stínů dosáhnout post produkčně, například ve Photoshopu, je mnoho a my se dnes nebudeme zabývat přímo stíny ve fotografii, ale ukážeme si způsob, jak dosáhnout velmi reálných stínu u různých objektů. V tomto postupu budeme používat metodu oddělení stylu vrstvy do nové vrstvy a následným deformováním docílíme ideálního tvaru stínu.
Tímto postupem lze celkem snadným způsobem získat tvar stínu přesně podle tvaru objektu a tento tvar následně deformovat a aplikovat na něj například efekt rozostření, rozmáznutí, různé přechody a filtry. Když se podíváme na to, jak by mohl ideální stín vypadat, měl by být směrem blíže k objektu ostrý a dál od objektu více rozostřený. Vzdálenější část stínu od objektu by měla ztrácet na intenzitě.
Právě díky metodě separování stínu do nové vrstvy a následnému převedení této vrstvy na inteligentní objekt, můžeme tyto zmíněné vlastnosti stínu velmi snadno nastavit.
Jak co nastavit a doladit by samozřejmě záleželo také na zdroji světla, ale my tvoříme stíny vymyšlené, “nereálné” protože nejde o focené stíny v reálném prostředí a proto nastavení záleží jenom na nás, na naší fantazii a představě. Pro dobrý výsledek, bychom však určitou reálnost a možný sklon dopadu světla a místo kde vznikne stín neměli úplně ignorovat, abychom nevytvářeli stíny nepřirozené.
Více asi nemá cenu o našem tutoriálu prozrazovat, pokud vás tato upoutávka na video tutoriál zaujala, můžete si video přehrát zde, nebo pod tímto článkem.